Powstała niezliczona ilość artykułów odnośnie okularów rozszerzonej rzeczywistości. Większość z nich dotyczy tego jakie parametry ma sprzęt i jak można je wykorzystać. Oczywiście w większości są to gry. Obecnie niektórzy Youtuberzy z zagranicy oraz polski mają już dostęp do tych urządzeń i testują je w grach z gatunku horror. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej jaka rośnie by zmienić postrzeganie na wirtualną rozgrywkę.
Zaskakujący fakt na temat PC i gogli VR
Dlaczego w najbliższych przynajmniej 2 latach nie doczekamy się gogli rozszerzonej rzeczywistości? Ponieważ do odtworzenia obrazu VR potrzebne są następujące parametry: karta graficzna obsługująca rozdzielczość 2K oraz płynność na poziomie 90 klatek na sekundę bez dropów. Dlaczego tak dokładnie? Chodzi o to, że gry w obrazie tak blisko naszych oczu mogą powodować nudności i kręcenie się w głowie przy niższej ilości klatek na sekundę. Rozdzielczość jest ważna dla samej jakości obrazu, która ma jak najlepiej odzwierciedlać rzeczywistość. Full HD podobno okazuje się zbyt małe nawet w wyświetlaczu do 10 cali. Oznacza to, że nawet obecne GTX 980Ti nie wyrabiają przy naprawdę wymagających tytułach. A przypominam, że to GPU za ponad 2 tysiące złotych.
Na dole macie film przedstawiający gogle VR Oculus Rift w akcji. Testował je znany YT-ber Rojo w jednej z gier typu Horror przygotowanej specjalnie pod ten sprzęt.
Typy gier najlepsze dla tej technologii
Nie powinno być dla was zaskoczeniem, że wirtualna rzeczywistość wymaga wcielenia się w postać, którą sterujemy. Widok z oczu określany jako FP (first person) może zostać dostosowany do kilku gier. Na początku niech będą horrory. Przykład macie na górze. Już po kilku filmach z testów Oculus Rift widać, że ludzie bardzo szybko łamią się i okazują strach mimo iż grając na monitorze byli twardzi jak skała. Tylko dla osób o zdrowym i silnym sercu. Wyścigi samochodowe z kokpitu pojazdu mogą być wręcz genialne. Oczywiście jazda czołgiem czy sterowanie samolotem także się do tego zalicza. Trudno powiedzieć co z grami RPG i strzelaninami z widoku pierwszoosobowego. Czy nie będzie problemu z pogodzeniem sterowania myszą i ruchem głowy zmieniającym kamerę? Okaże się za kilka lat. Jak wcześniej wam pisałem najważniejsze będzie teraz dopracowanie układów GPU by oferowały rozdzielczość 2K i 90 FPS przy rozsądnej cenie.