Poprzednia odsłona nowej generacji Tomb Raidera wydana w marcu 2013 roku zebrała mnóstwo pozytywnych ocen. Średnia oscyluje wokół 9 punktów co zakrawa o grę genialną. Nie przypominam sobie drugiej tak dobrze przeniesionej w czasy współczesne starej gry przygodowej. Niedawno wydana na konsole i oczekująca na wydanie wersja PC Rise of the Tomb Raider pokazuje, że studio Crystal Dynamics oraz wydawca Square Enix naprawdę liczą się z opinią graczy.
Śliczna grafika i polski dubbing
Rok 2015 wbrew technologicznym nowinkom nie różni się aż tak bardzo, od tego co było dwa lata temu. Nowa odsłona przygód Lary Croft wygląda ślicznie na maksymalnych ustawieniach graficznych i rozdzielczości Full HD. Do tego kolejny raz mamy bardzo dobrze podłożone głosy polskich aktorów. Jako Lara po raz kolejny wystąpiła Karolina Gorczyca. Nie jest to moja ulubiona aktorka, ale to co zrobiła w studiu podkładając głos cyfrowej postaci jest bliskie mistrzostwu. Właśnie w ten sposób podkłada się głosy za granicą. Aktor ma wgląd na grę i mówi patrząc na obraz dzięki czemu może oddać wszystkie emocje. Pozostałe postaci radzą sobie świetnie. Niestety problem dubbingowych klonów cały czas pozostaje. Drugoplanowe role, to głosy aktorów przewijających się przez 90% dubbingowanych w Polsce gier.
Nvidia VXAO pierwszy raz w Rise of the Tomb Raider
Okluzja otoczenia, to efekt, który wpływa na efekty nieba oraz wielu elementów przyrody. Do tej pory postało przynajmniej kilka jego wersji. Popularną jest SSAO, z którego korzystają karty Nvidia. Nowa wersja okluzji zwana VXAO ma mniej obciążać nasz sprzęt i dawać jeszcze lepszy efekt odbić, światła oraz kilak nowych rzeczy, o których nie wiemy nic. Producent kart powiedział jedynie, że to drugi Tomb Raider nowej generacji zapoczątkuje ten efekt w grach. To dobra informacja dla samej gry ponieważ od zawsze seria gier z panią archeolog przenosiła nas z piękne i tajemnicze tereny, które oglądaliśmy z przyjemnością. A efekt okluzji pozwoli stworzyć bardziej naturalne padanie światłą i jego odbicia wpływają na realistyczne oddanie świata przedstawionego.