Czy to sezon wakacyjny ma wpływ na mnożącą się liczbę reklam w telewizji? Ten rok jest szczególnie w materiały promujące strony internetowe oraz aplikacje, dzięki którym zarezerwujemy pokój w hotelu czy stolik w restauracji. Sam dokonałem takiej rezerwacji i cenię sobie możliwość załatwienia wszystkiego poprzez wiadomość internetową. Człowiek woli napisać maila lub wypełnić formularz zamiast rozmawiać przez telefon. To dużo praktyczniejsze oraz szybsze rozwiązanie.
Booking, hotels a może trivago?
Trzy najbardziej reklamujące się portale oferujące rezerwacje hoteli w Polsce oraz za granicą prześcigają się w liczbach. Trivago powie wam, że ma w swojej bazie nawet 700 tysięcy hoteli. Natomiast Booking zakłada, że ma ich prawie 1 milion! Trzeci gracz, czyli Hotels posiada jedną z lepiej zaprojektowanych stron i wyszukiwarek noclegów. Jego szczególną zaletą jest program lojalnościowy, który przy wynajęciu 10 noclegów pozwala wybrać jeden bezpłatny. Nie korzystałem z niego, ale jeżeli nie posiada dużych ograniczeń co do kosztów takiego bezpłatnego noclegu, to warto korzystać z niego regularnie. Liderem reklamy są tutaj Booking oraz Trivago. Oprócz tego mają dużo większą bazę miejsc, dlatego wybierając się w mało popularne rejony polski, noclegu szukałbym właśnie na tych stronach.
Atrakcje turystyczne – Tripadvisor
Nie kojarzę lepszej i bardziej rozbudowanej strony, która gromadziłaby tak wielką ilość informacji i opinii na temat ciekawych miejsc, zabytków i lokali gastronomicznych niż Tripadvisor. Gigantyczna baza informacji dla każdego turysty zwiedzającego Europę, Azję a także kontynenty za oceanem. Portal jest także największym pod względem ilości odwiedzin miesięcznie oraz najbardziej wpływowym jeśli chodzi o rozwój działalności. Jeżeli twój hotel lub atrakcja nie znajduje się na Tripadvisor sporo tracisz.