Wypożyczalnie samochodów, popularne niemalże w całej Europie, stanowią doskonały pomysł na własny biznes również w Polsce. Właściciele firm o tym profilu, prowadzonych w dużych miastach lub poszczególnych regionach turystycznych, mają duże szanse osiągnąć dosyć wysokie zyski.
Pierwsze kroki
Wypożyczalnię samochodów może prowadzić każda osoba (nawet która nie ma wykształcenia w dziedzinie motoryzacji czy handlu usługami) bez konieczności posiadania jakichkolwiek pozwoleń. Warto natomiast zatrudnić w swojej firmie profesjonalny personel z dużym doświadczeniem i przygotowaniem zawodowym w zakresie bieżących napraw aut oraz kierowania pojazdami. Potrzebne będzie również biuro z odpowiednim parkingiem zlokalizowane najlepiej na obrzeżach miasta przy serwisach samochodowych lub w pobliżu zakładów produkcyjnych oferujących duże parkingi (koniecznie ogrodzone, dobrze oświetlone i znajdujące się pod opieką dozorcy) bądź teren na budowę takiego miejsca postojowego.
Niezbędna flota
Podstawę działalności stanowi oczywiście odpowiednia flota samochodowa, składająca się między innymi z samochodów:
- kompaktowych – dla turystów i osób odwiedzających miasto okazjonalnie;
- Premium – dla biznesmenów;
- użytkowych – dla osób potrzebujących pojazdu np. do przeprowadzki
- czy reprezentacyjnych –wynajmowanych do obsługi wydarzeń okolicznościowych takich jak ślub, chrzciny, wieczór kawalerski.
W pierwszej fazie działalności wystarczy kilka aut różnej wielkości o innym standardzie, najlepiej sześć sztuk (po dwa z każdego segmentu). Wraz z rozwojem firmy prawdopodobnie flota będzie sukcesywnie rozrastać się, przynosząc coraz większe dochody. Pojazdy można kupić za gotówkę, na kredyt, wziąć w leasing lub skorzystać z tzw. oferty wynajmu długoterminowego. Wszystkie pojazdy muszą być natomiast zadbane, czyste, w miarę nowe, a przede wszystkim w pełni sprawne.
Dobra strona internetowa
Każda wypożyczalnia samochodowa musi koniecznie posiadać czytelną stronę internetową, na której klienci znajdą pojazdy dostępne w ofercie, cennik i regulamin. Przygotowanie profesjonalnej witryny warto zlecić sprawdzonej agencji interaktywnej.