Flota samochodowa to część pracowników firmy, o którą trzeba dbać podobnie jak o kierowców i osoby zajmujące się rozładunkiem. Również auta mają swoją część kadry, która odpowiada za reprezentacyjne przedstawienie marki. Ich zadaniem jest reklama firmy dzięki okleinie reklamowej na karoserii lub dowożenie pracowników na wyższych stanowiskach na spotkania biznesowe. Jakie wymagania musi spełniać samochód firmowy o zadaniach reprezentacyjnych?
1. Nowoczesny, reprezentacyjny, ale nie sportowy. Nie warto przepłacać za samochód firmowy w wersji sportowej. Typowa limuzyna w standardzie ma wystarczająco mocy silnika, a dodatkowe spojlery nie pasują do wizerunku każdej firmy.
2. GPS i współpraca ze smartfonem. Cenimy sobie autorskie nawigacje, ale nic nie przebije aplikacji mobilnych, które mają dużo lepsze mapy i regularne aktualizacje. Dlatego samochód musi dobrze współpracować z telefonem na bazie Androida lub IOS.
3. Pakiet przeglądów w standardzie. Kupując nowe auto z salonu dla firmy, szukajmy opcji z pełnym pakietem serwisów (http://www.skoda-flota.pl/) bez opłat oraz napraw z oryginalnymi częściami.
4. Niskie spalanie do dalekich podróży. Służbowe auto służy często do przemieszczania się po autostradach z jednego końca Polski na drugi. Spalanie oferowane przez silniki TSI na poziomie poniżej 5 litrów przy ponad 100 koniach mechanicznych.
5. Gwiazdki bezpieczeństwa i systemy wspomagania parkowania. Nie warto patrzeć na ocenę Euro NCAP, ponieważ każde auto otrzymuje podobną ilość gwiazdek. Natomiast systemy wspomagania kierowcy przy parkowaniu to coś, za co warto dopłacić, gdy auto będzie użytkowane w dużych metropoliach, gdzie miejsc parkingowych brakuje lub są bardzo ciasne. Ten system działa tylko niewielu kierowców, miało okazję go przetestować, by stał się popularny.