Europejski oraz Amerykański świat motoryzacji bardzo się od siebie różnią. Dlatego wyniki sprzedaży samochodów przeliczane globalnie i przedstawiane w rankingach mogą dziwić polskiego kierowcę. W końcu kto z was jeździ Fordem z serii F-Series? W Europie ludzie nie potrzebują pick-upa by czuć radość z jazdy i potęgę silnika. Wystarczy im SUV, crossover lub auto miejskie auto osobowe z przyzwoitym silnikiem dysponującym mocą powyżej 100 koni mechanicznych. Liderem sprzedaży aut w europie jest Volkswagen, który rozpoczął wyprzedaż rocznika 2015 w swoich salonach. Które modele wyprodukowane w zeszłym roku są najbardziej rozchwytywane?
Świat według Golfa i Polo
W Europie jeździ się z poszanowaniem dla paliwa i środowiska naturalnego. Dlatego liderem sprzedaży rocznika 2015 są modele typu hatchback, które dobrze czują się w miastach. Golf występuje w siedmiu wersjach, z czego najwięcej sprzedano standardowej. To w dalszym ciągu największy konkurent tanich aut z Czech i solidnych Japończyków, którzy już tak tani nie są. Znacznie tańszy Volkswagen Polo jest drugi pod względem sprzedaży z niewielką stratą do starszego brata. Stylistyka, rozmiary oraz wnętrze tego modelu wykonane zostało z niemiecką precyzją. Deska rozdzielcza przypomina mi brytyjskiego mini ze względu na okrągłe zegary. Kierownica oraz fotele to już niemiecka myśl techniczna i pomysł.
Mało znana Jetta tańczą z Passatem
Volkswagen o nazwie Jetta znany w Polsce jako Bora i popularny w USA w wersji „city” wyprzedził w rankingu Passata, który jest od niego droższy. Jetta to również limuzyna, ale w skromnym wydaniu. Karoseria, przyciemniane szyby oraz stylowe felgi świadczą o produkcie z wyższej ligi. Stylowe połączenie drewna i plastiku na desce rozdzielczej może się podobać. Jest to wyróżniający się sedan, który wybiorą osoby o nieco ograniczonym budżecie na swoją pierwszą stylową limuzynę lub reprezentacyjne auto dla firmy. Passat ósmej generacji to największy kaliber Volkswagena wśród samochodów klasy S. Przy maksymalnej wersji wyposażenia zwanej GTE otrzymujemy nowe światła LED, systemy do sportowej jazdy, nową tapicerkę siedzeń oraz unikalne dla tego pakietu felgi. Niemal o połowę tani Trendline jest wybierany najczęściej, ponieważ oferuje rozsądne wyposażenie. Szkoda, że dopiero Comfortline zawiera w pakiecie obręcze ze stopu lekkich metali, które zastępują mało atrakcyjne kołpaki.