Lata 2012-2014 to najwyższa sprzedaż tabletów w naszym kraju. Modele budżetowe znikały z marketów RTV i były dołączane do większości oferta abonamentowych sieci komórkowych. Dzisiaj każdy, kto chciał mieć tablet już go posiada. Jedynie młodzi rodzice kupują swoim pociechom takie urządzenia, do oglądania bajek i grania w popularne gry logiczno-zręcznościowe. Dzisiejszy tablet ze średniej i wysokiej półki nie jest urządzeniem dla dziecka. Bliżej mu do komputera używanego do pracy biurowej niż zabawki.
Dołączana klawiatura i ultrabooki
Przekształcanie tabletów w ultrabooki, to coraz częstszy zabieg producentów. Urządzenia multimedialne (http://www.orange.pl/testy-i-prezentacje-tablety-i-laptopy.phtml) z wyższej półki miały coraz mniej do zaoferowania. Można było kombinować z lepszą kamerą, wyświetlaczem, dłuższym czasem pracy na baterii, ale to wciąż nie przekonywało klientów. Teraz gdy tablety z wyższej półki posiadają klawiatury i określane są mianem ultrabooka, zaczęły zyskiwać na popularności. Dołączana do zestawu klawiatura sprawia, że możemy pracować na urządzeniu tak samo, jak na laptopie. Acer w modelu Switch 10E dołącza solidną klawiaturę, która posiada szereg złącz oraz może robić za podstawkę. Opierając urządzenie o system Windows 8.1, możemy używać go do pracy biurowej. Tą samą drogą poszedł model Asus Tansformer, który wygląda wręcz jak nowoczesny ultrabook w wersji mini. Najtańszy model posiadający solidną odłączaną klawiaturę to Goclever Insignia 1010W. Znajduje się w niskiej/średniej półce cenowej i według użytkowników jest to całkiem solidny sprzęt, który nie psuje się tak jak jego tańsi bracia.
Zdobywają zainteresowanie graczy
Współczesne tablety dla graczy, to urządzenia o bardzo wydajnym układzie graficznym. W dalszym ciągu na topie są: Nvidia Tegra K1, Snapdragon 810, A9X (używany w iPadach) i różne wersje Intel Atom X. To on wraz z procesorem odpowiada z wyświetlanie grafiki 3D, płynność rozgrywki w klatkach na sekundę oraz wszelkie inne wodotryski graficzne. Pamięć RAM takiego tabletu, nie powinna być mniejsza niż 2GB. Chociaż powoli rekomendowane stają się 3GB ze względu na bardziej wymagające gry mobilne i popularne przenoszenie tytułów z PC na tablety.
Rynek notuje nieco mniejsze zainteresowanie urządzeniami mobilnymi z wyższych półek. Za to średnia cena tabletów w dalszym ciągu przyciąga klientów. Pod względem technologicznym rozwój tych urządzeń jest nieco wolniejszy, ale za to kierunek obrany przez producentów, dobrze wróży kolejnym latom przenośnych urządzeń multimedialnych.