Pracownia florystyczna – biznes dla każdego

W ostatnich latach coraz częściej obsługą florystyczną ślubów, hoteli, środków kongresowych i szkoleniowych oraz różnorodnych eventów zajmują się profesjonalne pracownie florystyczne. W ich gestii leży przygotowanie zaskakujących i oryginalnych wiązanek, kompozycji do butonierki, dekoracja sal weselnych, pojazdów, kościoła i wiele innych. Właściciel pracowni oraz jego pracownicy powinni nie tylko doskonale znać świat kwiatów i roślin, ale również posiadać wyobraźnię i talent artystyczny.

Jak zdobyć wiedzę i umiejętności?

Założenie profesjonalnej pracowni florystycznej, która pozwoli osiągnąć sukces, wiąże się z koniecznością zdobycia podstawowej i niezbędnej wiedzy z zakresu bukieciarstwa oraz roślinnych kompozycji. Młode osoby, poszukujące własnej drogi życiowej, mogą wybrać profil florystyczny w szkole branżowej. Dla starszych, jedną z propozycji jest roczna lub dwuletnia, często bezpłatna szkoła policealna. Zajęcia odbywają się w systemie zaocznym, weekendowym lub dziennym. Takie szkoły znajdują się w niemal każdym większym mieście w Polsce. Na rynku możemy znaleźć również szereg instytucji oferujących różnorodne podstawowe kursy oraz zaawansowane szkolenia i warsztaty prowadzone przez znanych, doświadczonych mistrzów florystyki. Istnieje nawet możliwość zdobycia dyplomu czeladnika, a następnie mistrza florystki po zdaniu egzaminów w Izbie Rzemieślniczej.

Wyposażenie lokalu

Podstawę prowadzenia działalności stanowią odpowiednie warunki do przechowywania kwiatów oraz duża przestrzeń do wykonywania pracy, w której powinno być dosyć chłodno. Do najważniejszych, wręcz niezbędnych elementów wyposażenia pracowni florystycznej należy przede wszystkim:

  • duży, dobrze oświetlony stół;
  • materiały takie jak kwiaty, ozdobne rośliny, wstążki, druciki, nożyce, sekator;
  • naczynia do tworzenia kompozycji (wazony, misy);
  • duże auto do bezpiecznego przewożenia bukietów i wiązanek w odpowiednich warunkach;
  • komputer i dobra strona internetowa.

Potencjalnych klientów warto szukać nie tylko w sieci, ale również w trakcie branżowych targów organizowanych w większych miastach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.