Statystyki mówią, że coraz mniej młodych ludzi ogląda telewizję. To wcale nie oznacza, że jest to przereklamowane medium, na którym nie warto się promować. Gdyby tak było bloki reklamowe nie trwałyby po 12 minut. Telewizja w dalszym ciągu zajmuje pierwsze miejsce za internetem jeśli chodzi o miejsce do skutecznej promocji na dużą skalę. Małe firmy czy akcje społeczne powinny skupić się na korzeniach marketingu i wspomnianemu promowaniu w sieci w celu uzyskania największego rozgłosu.
Od tego należy zacząć
Według wielu specjalistów z dziedziny marketingu planowanie kampanii reklamowej najlepiej zacząć od internetu. To najtańszy sposób dotarcia często do tysięcy osób. Mimo iż internetu uważany jest za najbardziej nowoczesny jest też ogólnodostępny. Portale społecznościowe nic nie kosztują przy dobrej promocji. Chcąc trafić do kilku tysięcy ludzi wystarczy zapłacić kilkanaście złotych i metodą marketingu szeptanego lub głuchego telefonu zyskać rozgłos. Dobre wypozycjonowanie strony internetowej SEO, to klucz do łatwiejszego namierzania was przez potencjalnych klientów. Nie zapominajmy także o banerach oraz logach na różnych znanych stronach i portalach. Internet powinien być też punktem wyjścia przy każdej kampanii marketingowej.
Przykład firmy działającej w ramach reklamy i marketingu na szeroką skalę: http://www.mcw.com.pl/pl/nasz-serwis/nasze-jednostki-specjalne/roi-direct-response.aspx
Stare metody równie skuteczne
Reklama w gazecie, radiu i telefonie? Grupa docelowa słuchająca radia oraz czytająca poranną prasę jest nieco inna niż ludzie spędzający 1/3 dnia w sieci. To może być właśnie wasza grupa docelowa, której szukacie. Wszystko zależy od rodzaju działalności. Promowanie się w lokalnej prasie, na bilbordach oraz w ogłoszeniach radiowych może być dużo skuteczniejsze jeżeli posiadacie na przykład warsztat samochodowy, sklep wielobranżowy czy jakąś atrakcję turystyczną lub rozrywkę dla ludzi z okolic.