Przychodzi taki czas, że sedan i hatchback staje się autem za małym i nieekonomicznym w perspektywie lat. Wszyscy domyślacie się, o jaki czas chodzi? Rodzina i dzieci oddziałują także na nasze wybory względem zakupu auta. Nieważne, jaki model wybierzemy, ważne by był w wersji kombi. Większy i cięższy samochód może wydawać się nieatrakcyjny z perspektywy młodego kierowcy. Chociaż przyznam, że nie widziałem jeszcze żadnego niezadowolonego użytkownika Forda Mondeo w tej wersji nadwozia.
Kombi z automatyczną skrzynią i ekonomicznym dieslem
W Polsce automatyczna skrzynia biegów to wciąż nowość kojarzona głównie z amerykańskimi autami. Diesel jest całkiem popularny, ale ze względu na prostszą instalację gazową w silniku benzynowym, ustępuje miejsca tym pierwszym. W nowym produkowany od roku 2014 Fordzie Mondeo, wszystko zrobiono na opak. Automatyczna skrzynia, wbrew pozorom, jest wygodnym rozwiązaniem, które powinno być rozpowszechnione we wszystkich obecnie produkowanych autach. Natomiast diesel wymaga od nas korzystania z dobrej jakości paliwa. Jeżeli chcemy, żeby nasz silnik wysokoprężny żył długo i działał bez zarzutu, powinniśmy poznać podstawowe zasady jego używania, w tym sztukę hamowania silnikiem i rozsądnej zmiany biegów.
Sportowo na zewnątrz i luksusowo w środku
Mondeo to luksusowy model Forda, który w wersji MK III uznawany był za pierwszą limuzynę klasy średniej. Jego piąta wersja jest tą, którą wizualnie prezentuje się jak limuzyna z wyższej półki cenowej. Zawdzięcza to stylistyce (http://www.ford.pl/Samochody_osobowe/Mondeo/Wzornictwo) Evos Concept. Dla kierowcy ceniącego sobie design Ford Mondeo kombi jest spełnieniem marzeń. Podwyższony do poziomu dachu bagażnik, nie wpłynął na gorsze wrażenia wizualne i nie ujął niczego z wyposażenia wnętrza. W środku mamy estetyczną deskę rozdzielczą i masę elektronicznych systemów, które włączymy dziesiątkami przycisków. Gdyby standardowe wyposażenie okazało się niewystarczające, zawsze możecie wybrać wersję Vingnale. Stylistyka auta zmienia się diametralnie. Skórzana tapicerka zastępuje tą z materiałów syntetycznych. Fotele również otrzymują nowe pokrycie. Na desce rozdzielczej zapanuje minimalizm.
Niewiele mamy na rynku luksusowych kombi w średniej klasie. Trudno porównać Forda do niemieckich marek, które wyceniają swoje modele dużo drożej. Należy podkreślić, że wyżej opisana konfiguracja skrzyni biegów i silnika to tylko jedna z wielu możliwości. Niemniej większość komercyjnych testów przeprowadzanych jest właśnie z jej udziałem.