Jeżeli nie masz zbyt szerokich perspektywy zawodowych – zrób prawo jazdy. Okazuje się, że branża motoryzacyjna rozrasta się w tempie, które może spowodować, że kierowca stanie się zawodem na szeroką skalę, w którym praktycznie każdy znajdzie pracę. Transport lądowy po asfaltowych drogach cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem także wśród nowo zakładanych przedsiębiorstw rejestrowanych w roku 2017.
Dodatkowa gotówka na start
Urzędy pracy wychodzące z inicjatywą dofinansowania nowo powstałych firm nie są jedynym miejscem oferującym bezzwrotną gotówkę. Mamy też fundusze europejskie dostępne dla przedsiębiorstw z kompetentnym biznesplanem. Trzecim sposobem na uzyskanie wsparcia finansowego są programy sektorowe. Pakiet dofinansowania dla branży motoryzacyjnej z programu INNOMOTO to ciekawa oferta, w której firma inwestuje w badania i innowacyjność. Rozwój polskich firm z branży motoryzacyjnej jest zależny od indywidualnego wkładu finansowego w nowe technologie, systemy logistyczne, ekologiczne pojazdy, a także nowoczesne części wykorzystywane w transporcie drogowym. Najprościej mówiąc firma, która chce otrzymać dofinansowanie badań, może składać wnioski, o których więcej przeczytacie pod tym adresem – https://www.zafirmowani.pl/artykuly-i-wideo/dotacje-unijne/wsparcie-unijne-dla-branzy-motorycznej-innomoto
Te firmy transportowe zyskują najwięcej
Przewóz osób, czyli autobusy kursujące zwykle między miastami lub obejmujące swoją trasą tereny wiejskie aż do dużej metropolii nie tylko dobrze zarabiają, ale i powoli zmieniają swoją przestarzałą flotę. Niekiedy rywalizują z busami MPK, trolejbusami, a nawet tramwajami ku poirytowaniu władz miejskich. Przewóz osób jest popularny ze względu na niskie ceny i trasy, których nie obejmuje transport miejski. Dobrze rozplanowany biznes pozwala utrzymać się na rynku i prowadzić legalną działalność gospodarczą, która podlega różnym dofinansowaniom. Niezmiennie na czele opłacalnych firm z branży motoryzacyjnej jest firma oferująca transport towarów z centrów logistycznych i magazynów do odbiorców w postaci sklepów, hurtowni i odbiorców indywidualnych. Kierowca ciężarówki C+E ma pełne ręce roboty i jest nieźle opłacanym zawodem. Niestety to również bardzo męcząca dla kręgosłupa praca, której nie obejmuje żadna pomoc finansowa z racji chorób zawodowych. Pracując na trasach międzynarodowych, można zarobić krocie zarówno jako właściciel firmy transportowej, jak i kierowca.