Popularność filmików na YouTube jest gigantyczna. Dla wielu młodych ludzi internet oraz filmy wideo publikowane na tej stronie są jedynym źródłem informacji. Nie zawsze są to informacje najwyższych lotów. A jakość obrazu, kręconego często przez amatorów ze słabym sprzętem zaniża poziom prezentowanych treści. Nieco inne, ale wciąż bardzo profesjonalne podejście do tematu prezentuje fotografia reportażowa.
Zdjęcia z eventów, czyli reportaż wizualny
Informacje można przekazywać słowami, w formie ruchomych obrazków, czyli wideo oraz fotografią. Reportaż stworzony ze zdjęć może przekazywać informacje równie skutecznie co najlepsze pióro. Mistrzowie fotografii reportażowej z Poznania potrafią wykonać zdjęcia z dynamicznych wydarzeń kulturalnych takich jak koncerty, by później zmienić lokalizację na statyczny pokaz klasycznych aut. Robienie zdjęć nie różni się od kręcenia materiałów wideo tak bardzo, jak wszyscy myślą.
Przykładowe zdjęcia fotografii reportażowej znajdziecie tutaj – http://flash-group.pl/blog/fotografia-reportazowa/
Bez zdjęć nie ma dobrej reklamy
Czy ktoś jeszcze tak myśli? Chociaż duże portale informacyjne pokroju Onet i WP zaczęły wprowadzać swoje materiały wideo, to żaden nie zrezygnował z postów opartych o zdjęcia. Strony internetowe przedstawiające newsy ze świata elektroniki, gier, filmów i seriali bazują przede wszystkim na fotografiach produktowych i fotografii reportażowej z dużych imprez branżowych. To kolejna forma skutecznej reklamy. Doświadczeni fotografowie potrafią ująć na zdjęciu sprzęt elektroniczny w taki sposób by, wydawał się jeszcze lepszy niż, jest naprawdę. Mogę to potwierdzić, ponieważ do lat sugeruję się nie tylko słowem pisanym, ale również zdjęciami produktów, które przemawiają do mnie, szczególnie jeśli chodzi o części komputerowe. Dla ludzi, którzy szukają swojej przyszłości zawodowej w dziennikarstwie, fotografia może być nową ścieżką do tego zawodu. Przedstawienie historii lub przedmiotu na zdjęciach jest tak samo ważne, jak słowo pisane.