Wiadomym jest fakt, iż profile portali społecznościowych są prześwietlane przez pracodawców. Wysyłając CV do firmy, powinniśmy zdawać sobie sprawę, że nasza obecność w sieci może zostać przez nią zbadana w celu sprawdzenia, czy kandydat spełnia ich wymagania. Zdjęcia z zakrapianych imprez i posty na tablicy z rodzaju niewybrednych żarcików mogą pogrzebać szansę na awans zawodowy. Podobnie jest ze zdjęciem ustawionym jako portret profilu. Według badań instytucji zajmujących się rynkiem pracy to ono stanowi o pierwszym wrażeniu podobnie jak fotografia w CV. Na co powinniśmy zwrócić uwagę, tworząc profil na portalu społecznościowym wraz z bazą fotografii?
Na poważnie…

źródło: https://pixabay.com/
Młodzi ludzie nie mają świadomości tego, że profil na Facebooku lub Instagramie może obniżyć ich szansę na znalezienie dobrej pracy. Nauczyciele nie oceniają ich poprzez komentarze, zdjęcia i posty, które zamieszczają w sieci. Natomiast firmy chętnie prześwietlają obecność w internecie potencjalnego pracownika, szczególnie gdy ma zostać zatrudniony w dziale bezpośredniej obsługi klienta. Z elementów profilu, którymi powinniście zająć się na początku, są informacje o was oraz historia postów. Wpisanie aktualnych i prawdziwych danych pomijając adres i numer telefonu, jest dobrze odbierane. Nie zdajecie sobie sprawy z tego, że pracodawcy chętnie porównują wasze hobby i kwalifikacje z tymi opisanymi na portalach, by zweryfikować, czy jesteście szczerzy. Historia postów może być usunięta lub ukryta, co warto zrobić, jeżeli posiadacie konto długi czas i macie za sobą wiele nierozsądnych postów, których się teraz wstydzicie.
Portret wzorowego użytkownika portalu społecznościowego

źródło: https://pixabay.com/
Było wiele internetowych akcji związanych z ustawianiem konkretnego typu zdjęcia portretowego. Pamiętam portrety z flagą mające na celu uczczenie jakiegoś wydarzenia lub oddanie hołdu oraz fotografie typu selfie, lub vintage. Zmiana zdjęcia na obrazek postaci z kreskówki też się zdarzyła. Osoby, które budują swój wizerunek także w sieci, korzystają z możliwości zrobienia sobie zdjęcia portretowego u fotografa w profesjonalnie przygotowanym studiu lub terenie. Widuje takie fotografie u trenerów, dietetyków, makijażystek, urzędników państwowych, a także pracowników reklamy i szefów małych firm. Tutaj macie przykłady takich portretów „do internetu” – http://portret24.pl. Równie dobre są moim zdaniem zdjęcia z zaskoczenia, czyli bez pozowania, które reprezentują wysoką jakość wizualną. W takiej fotografii istotne jest, by przedstawiała nas tak, by potencjalnie odwiedzający profil człowiek, mógł nas od razu rozpoznać. Takie zdjęcia mogą być wycinką z grupowych fotografii. Ważne by na zdjęciu były emocje. Radość, pewność siebie lub neutralna mina, która nie kojarzy się negatywnie. Obowiązkowo zajmijcie się także tzw. zdjęciem w tle, które zaraz po profilowym wiele mówi o posiadaczu konta i często jest nawiązaniem do jego hobby.