Grupa Mazop, działająca na rynku od 8 lat, zajmuje się projektowaniem i dostarczaniem innowacyjnych rozwiązań w zakresie zabezpieczenia przesyłek, działając głównie dla przedsiębiorstw realizujących sprzedaż w kanale e-commerce. Firma intensywnie się rozwija, notując rok do roku ponad pięćdziesięcioprocentowy wzrost zysków. Wiatru w żagle dodaje spółce dynamiczny wzrost sektora e-handlu, a tym samym rosnący popyt na zakupy online ze strony konsumentów.
Produkcja – dużo, różnorodnie i z poszanowaniem dla środowiska
Mazop może pochwalić się nie tylko własnym zespołem projektowym, ale również parkiem maszynowym, zlokalizowanym w podwarszawskim parku logistycznym, należącym do Polskiego Holdingu Nieruchomości. Dzięki temu spółka ma możliwość realizacji nowatorskich projektów, dopasowanych do indywidualnych potrzeb różnych partnerów – od produkcji opakowań kartonowych, przeznaczonych na książki, przez pudełka na ubrania, aż po specjalistyczne opakowania dla elektroniki i przemysłu motoryzacyjnego.
Na uwagę zasługuje jedna z ostatnich inwestycji firmy, która zrewolucjonizuje jej proces produkcyjny, a mianowicie wysokowydajna drukarka cyfrowa. Urządzenie pozwoli na wykonanie wielokolorowych nadruków na opakowaniach tekturowych, produkowanych przez Mazop. Metoda ta umożliwia nadruk w dużych nakładach, przy praktycznie takim samym nakładzie finansowym, jak w przypadku druku fleksograficznego. Ma to jeszcze jedną, ważną zaletę – w zależności od potrzeb, klient może zmieniać nadruk tak często, jak tego potrzebuje, nie musząc pokrywać dodatkowych kosztów. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne w okresie wzmożonych zamówień, takim jak chociażby święta. Opakowania od Mazop są także przyjazne środowisku – do ich produkcji firma wykorzystuje materiały z recyklingu, a dzięki zastosowaniu pasków klejowych do zamykania pudełek, klient nie musi używać taśmy klejącej, która z reguły jest z tworzyw sztucznych takich jak polipropylen.
Wielotorowy i ekspansywny rozwój
Ponad połowa, bo aż 55 proc. przychodów firmy Mazop generowanych jest przez udział rynku zagranicznego, a przyszłościowo udział rynków zachodnich może jeszcze wzrosnąć. Firma eksportuje produkty głównie do Niemiec, a na jej mapie są także Dania, Szwecja Holandia, Francja oraz Czechy. Zwiększenie mocy produkcyjnych, jakie planuje osiągnąć Mazop dzięki zakupionemu w kwietniu tego roku automatowi sztancującemu, pozwoli również spółce na zwiększenie wolumenu zamówień. Z poziomu ok. 800 tys. mkw. tektury miesięcznie[1], jeszcze w tym roku firma planuje dojść do poziomu 2 mln mkw. w miesiącu. To olbrzymi przeskok, ale realny do osiągnięcia, jak utrzymuje Krzysztof Rusin, prezes Mazop Group.
– Inwestując w logistykę i automatyzację w hali, w której zlokalizowana jest nasza produkcja, dokonana została istotna modernizacja – na wyposażeniu znalazły się chociażby wózki wysokiego składowania czy regały paletowe. W ciągu 3 miesięcy dotrze do nas również nowa składarko-sklejarka. Ponadto, wdrażanie innowacji w obszarze produkcji planujemy połączyć z rozwojem naszej platformy sprzedażowej online BoxMarket.eu. Wierzymy, że taka intensyfikacja działań pozwoli naszej spółce na dalszy, stabilny wzrost – komentuje Krzysztof Rusin, prezes Mazop Group.
Platforma e-commerce BoxMarket.eu funkcjonuje od 2018 r., poprzez nią firma oferuje produkty do odbiorców detalicznych. Obecnie platforma ta odpowiada za około 10 proc. przychodów spółki, jednak jej sprzedaż rośnie w trzycyfrowym tempie. Produkty Mazop Group są też dostępne na międzynarodowych platformach sprzedażowych: eBay, Amazon i Allegro.
Inwestorzy kołem napędowym dla spółki
Rozwój logistyki i automatyzacji Mazop Group zawdzięcza również majowej, prywatnej emisji udziałów o wartości 2,2 mln zł przy wsparciu Domu Maklerskiego INC. Środki uzyskane z emisji przeznaczono na zakup nowych maszyn w tym opisanej powyżej drukarki, jak również maszyn do sztancowania i sklejania pudełek.
2020 r. firma zamknęła z przychodami na poziomie 25 mln zł oraz 1 mln zł zysku netto. Z kolei tylko w pierwszej połowie tego roku, przychód wyniósł ponad 16 mln zł. Do końca roku, spółka przewiduje miesięczną sprzedaż na poziomie 3,2 mln zł netto. W 2022 r. Mazop Group zamierza zadebiutować również na NewConnect.