Home office. Jakie ćwiczenia warto robić, gdy pracujemy przed komputerem?

cwiczenia w domu

Z różnego rodzaju badań wynika, że systematyczna praca przed komputerem, tak zwana praca biurowa, siedząca, może mieć niestety bardzo negatywny wpływ na kondycję naszego organizmu, jak również powodować różnego rodzaju dolegliwości, np. ze wzrokiem, bólami głowy, zwiększonym napięciem mięśniowym. Rozwiązaniem jest rozsądna ilość godzina pracy, odpowiednia pozycja pracy, jak również wykonywanie ćwiczeń, które nie są skomplikowane, a znacząco mogą zwiększyć nasz komfort.

Siedzący tryb pracy tylko pozornie jest lekki, łatwy oraz przyjemny. Większości z nas kojarzy się z pracą przed komputerem, tak naprawdę jednak siedząc, możemy wykonywać inne czynności, np. związane z produkcją, chałupnictwem, nagrywaniem, rękodziełem, szyciem. Wiele godzin, które spędzamy w pozycji siedzącej, statycznej, utrzymując nasze ciało w ściśle określonej pozycji, niestety może mieć bardzo nieprzyjemne konsekwencje.

Jeżeli chcemy ich uniknąć, w miarę możliwości ograniczajmy ilość pracy, a przynajmniej starajmy się ja wykonywać w różnych pozycjach. Dzięki temu zmniejszymy zmęczenie oraz sprawimy, że odczuwalny dyskomfort będzie mniejszy. Warto wykonywać odpowiednie ćwiczenia. Jakie?

Ćwiczenia gimnastyczne

Tego rodzaju ćwiczenia zapewniają większy komfort pracy, redukują stres, zmniejszają napięcie mięśni, umożliwiają również zmniejszenie zmęczenia. Co warto wykonywać:

– przysiady oraz skłony,
– ćwiczenia na mięśnie łydek,
– ćwiczenia rozciągające mięśni rąk oraz karku,
– ćwiczenie palców u rąk,
– przeciąganie się do tyłu oraz do przodu,
– skakanie,
– ćwiczenia na tak zwanym wałku,
– pompki oraz brzuszki.

Ćwiczenia z przyrządami

Wbrew pozorom, nie potrzebujemy specjalistycznego sprzętu, aby ćwiczyć podczas pracy. Co warto posiadać? Przede wszystkim:

– wałek do ćwiczeń,
– różnej wielkości piłeczki (do treningu stóp, rąk, dłoni),
– mata,
– lekkie hantle,
– sprężyna do rozciągania,
– duża piłka gimnastyczna,
– przyrządy do ściskania (wykorzystywane do treningu dłoni).

Bardzo dobrym rozwiązaniem są również małe, podręczne masażery, które mogą nam pomóc w odprężeniu się w trakcie pracy. Wybór jest ogromny, niektóre z nich, np. takie z kolcami, możemy wykorzystać do masażu mięśni stóp oraz pobudzania ich do pracy. Ćwiczenia można wykonywać np. co godzinę, poświęcając zaledwie kilka minut. Dzięki takim ćwiczeniom będziemy mogli wydajniej pracować, unikniemy również kontuzji, które mogłyby uniemożliwić nam pracę.

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.