Zarabianie pieniędzy nie ma nic wspólnego z przypadkiem. Wygrana w lotto i spadek po dziadku to szczęśliwy traf. W handlu trzeba być drapieżnikiem przebranym za owcę. Niepozornym analitykiem, który przewiduje i ocenia. Bez reklamy nie ma skutecznego biznesu, a co za tym idzie dochodów. Żeby genialny system operacyjny stworzony przez Billa Gatesa mógł zagościć na milionach komputerów, trzeba było reklamy. Inaczej nikt by o nim nie usłyszał. Współczesna reklama wyciąga rękę do potrzebujących promocji. Niezwykle prosto jest wypromować jakiś produkt nawet w obrębie lokalnym, bo przecież nie każda firma celuje do klientów międzynarodowych. Jak reklamować firmę, a jak tego nie robić, by ogłosić swoje istnienie światu i zwiększyć zyski?
Błędne myślenie zeszłego pokolenia
Żyjące obecnie pokolenie lat stanu wojennego i początków telewizji kupuje gazety, spędza swój wony czas przed telewizorem i niechętnie idzie za rozwijającym się światem. Nie odkryli oni potencjału internetu, który jest magnum opus współczesnej reklamy. Niechętnie podchodzą taką do inwestowania. Zyski pojawiające się po pewnym czasie brzmią jak przypadek. Dzisiejszy marketing i reklama działa z opóźnieniem i potrzebuje rozpędu. Ma to związek z gigantyczną konkurencją i skomplikowanym procesem przebicia się wśród setek konkurentów. Stąd obawy o korzystanie z internetu, jako głównej formy promocji.
Nie lekceważ potęgi ludzkiego wzroku

źródło: https://pixabay.com/
Skąd wiecie, że w danym budynku mieści się sklep z ubraniami lub warzywniak? Świadczą o tym wizualne ozdoby i tytułowa reklama. Nieoznaczony budynek, drzwi, okna i inne części odpowiadające za część firmy są pomijane przez ludzki wzrok. Restauracja bez wyraźnego loga z nazwą nigdy nie będzie oblegana przez klientów. Marketing szeptany to pozostałość po czasach przedwojennych. Aczkolwiek nawet sto lat temu sklepy miały wyraźne oznaczenia i estetycznie wykonane szyldy z nazwą cechu. Próba oszczędzenia pieniędzy na fizycznej witrynie, klejeniu szyb lub chociażby umieszczeniu widocznej nazwy na sklepie, znacznie spowalnia zdobywanie nowych klientów. Wśród firm świadczących usługi zamiast towarów sytuacja wygląda jeszcze gorzej.
Fundamenty
Jako firma istniejesz dopiero w momencie dostrzeżenia przez klienta. Przynajmniej tak widzi to przedsiębiorca, który chce zarobić. Nawet jednoosobowe firmy, tak popularne w ostatnich 5 latach, budują swój wizerunek, bazując na podstawowych odruchach. Reklama to wideo, audio i foto. Słowo również może budować skuteczną reklamę, czego przykładem jest nieśmiertelne radio. Na pytanie, jak reklamować firmę, należy odpowiedzieć pytaniem, a jaki jest jej profil działalności? Do jakich odbiorców ma trafić towar lub usługa? Fundamenty reklamy buduje się najczęściej przy ograniczonym budżecie. Na początek wystarczą wizytówki, szyld na budynku oraz ulotki lub plakaty na mieście. Mimo iż wiele złego mówi się o reklamowaniu za pomocą ulotek, to dobrze przeprowadzona promocja wstępna z ich użyciem, daje skuteczne efekty. Obecnie jako fundament reklamy należy wpisać media. Od tego, czy będzie to internet, telewizja, gazety czy radio, zależy, do jakiej grupy odbiorców chcecie trafić. Według statystyk reklama firmy w gazecie trafia do grupy wiekowej 38-70 lat, natomiast internet do 12-30 w niemal tej samej skuteczności. Neutralne w statystykach są radio i telewizja, aczkolwiek reklamy w tym drugim medium, są często celowo pomijane, a ich skuteczność każdego roku maleje.
Argumenty za reklamowaniem się w internecie

źródło: https://pixabay.com/
Internet jest współczesnym fundamentem marketingu, który stworzył nowe miejsca pracy i sposoby na zarabianie pieniędzy. Strony internetowe i aplikacje działające w sieci stanowią nowe medium informacji, w których może odnaleźć się dowolna firma. Stąd reklama firmy w internecie nie podlega obostrzeniom, aczkolwiek zdarzają się działy gospodarcze, które nie osiągają dzięki niej większych przychodów. Strona internetowa jest przeniesieniem firmy w cyfrowy świat. Można rozpatrywać ją jako pierwszy krok do właściwej promocji w sieci, ale tylko pod warunkiem promowania jej w szerszej perspektywie. Za promowanie witryny w sposób profesjonalny odpowiadają firmy z działu SEO, pozycjonowania i domy mediowe. Do nich należy zwrócić się w celu ustalenia planu działania i jego efektywnej realizacji. Samemu możemy za to podziałać na tle portali społecznościowych, jako oficjalny fanpage. Prowadzenie fanpage na Facebook-u pokazuje, że można promować firmę tanim kosztem, ale nie za darmo. Zasięgi budowane przez płacenie, które wprowadził FB były kwestią czasu. Obecne, żeby dotrzeć do około 1200 osób, należy wyłożyć 4-10 złotych za post. Internet to także fora, aplikacje i pojawiające się w nich reklamy na banerach.

źródło: https://pixabay.com/
Promowanie swojej działalności w sieci pozwala zaoszczędzić tylko pozornie, ponieważ po jakimś czasie zrozumiemy, że za dotarcie do potencjalnego klienta, należy zapłacić. Zarówno portale społecznościowe, jak i aukcyjne pobierają opłaty za promocję cyfrowych treści, a bez właściwie przygotowanego planu działania można na tym sporo stracić. Fundamenty fizycznej reklamy w postaci loga, baneru, plakatów, ulotek, a nawet gadżetów z nadrukiem rozdawanych podczas eventów, mają swoje miejsce nawet wśród zasiedziałego przed monitorem społeczeństwa i nie warto z nich rezygnować, gdy prowadzimy sklep fizyczny.